Cum intarim sistemul imunitar al copilului

A inceput scoala… Daca sentimentele celor mici sunt impartite, de la nerabdarea de a-si revedea colegii, la supararea terminarii vacantei, parintii au parte doar de stres: copiii iar se vor molipsi de tot felul de boli.

Sistemul imunitar reprezinta prima linie de ofensiva in ceea ce priveste raceala si multe alte infectii care apar odata cu venirea toamnei. Atat adultii, cat si copiii au nevoie in aceasta perioada de ajutoare care pot imbunatati capacitatea imunitatii, astfel incat virozele si alte afectiuni respiratorii sa fie tinute la distanta.

Desi mediul in care copiii isi desfasoara activitatea este, de cele mai multe ori, unul curat si lipsit de pericole, se intampla frecvent ca acestia sa se imbolnaveasca tocmai din lipsa cunostintelor privind igiena sau pentru ca nu au o alimentatie echilibrata, bogata in vitamine, care sa le intareasca sistemul imunitar si astfel, sa fie feriti de raceli.

De asemenea, trebuie tinut cont si de faptul ca un copil bolnav in mijlocul unui grup mai mare va creste riscul de boli contagioase pentru ca, se stie, majoritatea acestor afectiuni sunt transmisibile prin atingere.

Un copil raceste, in medie, de 8-10 ori pe an, poate si de mai multe ori daca este vorba despre un copil nascut inainte de termen, insa parintii nu ar trebui sa fie ingrijorati de aceasta statistica deoarece tocmai aceste raceli ajuta cumva la dezvoltarea unui sistem imunitar puternic.

Pentru a reduce riscul de raceala la minimum si pentru a contribui la dezvoltarea unui sistem imunitar puternic, trebuie sa urmati cateva reguli:

Oferiti-i celui mic cit mai multe fructe si legume, care sunt bogate in vitamina C si antioxidanti, nutrienti extrem de valorosi pentru intarirea imunitatii. Capsunile, papaya, grepfruit, afinele, rosiile , broccoli si cartofii dulci sunt exemple excelente de astfel de nutrienti, pe care le puteti combina in numeroase mancaruri, astfel incat copiii sa le consume cu placere si, in acelasi timp, sa beneficieze de beneficiile lor incontestabile.

De asemenea, legumele care contin carotenoizi, cum sunt morcovii, ardeii grasi, caisele, dovleacul, mango, au capacitatea de a lupta cu infectiile din corp. Includeti in alimentatia copilului grasimi sanatoase precum acizii grasi Omega 3, care se gasesc in special in somon, care sunt excelenti pentru a asigura o sanatatea prin actiunea de sporire a productiei de celule albe care distrug bacteriile. Si iaurturile care contin probiotice sunt recomandate, deoarece pot asigura o digestie eficienta si ajuta in acelasi timp la intarirea capacitati organismului in lupta cu virusurile si bacteriile din mediul inconjurator, dar protejeaza in special de infectiile cu rotavirus si cele de tract urinar.

Reduceti consumul de dulciuri si bauturi racoritoare cu continut crescut de zahar deoarece acestea slabesc sistemul imunitar si pot duce la hiperactivitate, deci la dezechilibre privind programul de odihna si calitatea somnului, care coroborate duc la aparitia racelilor.

Nici exercitiile fizice nu trebuie evitate. Organizati-va in asa fel timpul si mergeti cu bicicleta in parc, jucati fotbal, tenis, volei sau alte sporturi.

Nu expuneti copiii la fumul de tigara deoarece acest gest creste riscul de bronsita, infectii ale urechii, astm sau alte probleme respiratorii. Tineti cont si de faptul ca un copil respira mai rapid si astfel inhaleaza mult mai multe toxine decat un adult, deci daca aveti totusi acest viciu, retrageti-va cat mai departe de copii.

Invatati-l pe cel mic sa foloseasca servetelul de cite ori stranuta sau tuseste, sa se spele pe maini regulat si sa dezinfectati periodic produsele cu care intra in contact copilul, cum ar fi pixurile sau creioanele, deoarece exista tendinta de a le baga in gura si astfel creste riscul de devoltare a bacteriilor si de imbolnavire.

De ce iti recomandam Proimmunity

Deoarece:

  • contine complexul Propolis, Echinacea si Vitamina C pentru care s-a dovedit clinic ca reduce cu peste 50% numarul de imbolnaviri la nivel respirator;
  • contine extract concentrat de soc, bogat in antocianozide responsabile de scaderea la jumatate a perioadei de boala (actiune demonstrata clinic, in cazul in care s-a administrat de la primele semne de boala);
  • forma organica de Zinc, usor absorbabila, are o deosebita importanta pentru buna functionare a sistemului imunitar, fiind demonstrat clinic ca un aport suplimentar de zinc poate duce la scaderea la jumatate a necesitatii de a utiliza antibiotice.

In plus, Proimmunity contine vitamina D3, care protejeaza eficient sistemul imunitar si il pregateste pentru aparare.






Comentarii

comentarii pana acum