Cum avem grija de imunitatea noastra

Stiati ca atunci cand au loc schimbari climatice mecanismele naturale de aparare ale organismului sunt foarte solicitate? Tocmai de aceea trecerea de la anotimpul cald la cel rece reprezinta o adevarata provocare pentru organism.

In lipsa unui sistem imunitar pe deplin functional, organismul nostru devine mai sensibil la infectii, reducandu-si capacitatea de a se reface in urma imbolnavirilor.

Imunitatea este capacitatea organismului de a opune rezistenta in fata microbilor: virusuri, bacterii, ciuperci microscopice sau paraziti si de a-si pastra sanatatea.

Prima linie de aparare este reprezentata de piele si mucoase, care nu permit patrunderea agentilor agresori in organism. Daca agentii patogeni trec de aceste bariere, ei trebuie sa se confrunte cu structurile sistemului imunitar.

De ce scade imunitatea?

Stilul de viata modern si haotic trait intr-un mediu din ce in ce mai poluat supune sistemul imunitar la o lupta continua. Problemele cotidiene, stresul, oboseala cronica, lipsa alimentatiei sanatoase, mese omise si apelarea nejustificata sau abuziva la antibiotice in viroze au efecte nefaste asupra organismului nostru.

Toate aceste deprinderi zilnice slabesc capacitatea de aparare a organismului la atacul agentilor patogeni.

Cum se manifesta un sistem imunitar slabit?

Un sistem imunitar slabit este caracterizat prin scaderea capacitatii de aparare a organismului, ce atrage dupa sine cresterea frecventei infectiilor virale si bacteriene, stari de oboseala, oscilatii ale greutatii corporale.

Cum avem grija de sistemul nostru imunitar?

Pentru a avea un organism puternic, care sa faca fata sezonului rece, este important sa avem grija de sistemul nostru imunitar prin:

  • Alimentatie

Alimentatia sanatoasa, bogata in legume si fructe ce contin vitamine si antioxidanti, este cea mai potrivita cale pentru mentinerea in parametri fiziologici normali a nivelului de reactie a organismului.

  • Sport

Sportul este si el la fel de important daca ne dorim sa avem imunitate in fata racelilor. Atunci cand faci miscare, se intensifica circulatia, se oxigeneaza intregul corp si se stimuleaza toate functiile organismului (inclusiv cea imunitara). Mai mult, miscarea determina corpul sa secrete endorfine, hormoni care ajuta la inlaturarea stresului.

  • Odihna

Respectarea unui program de odihna, relaxare si somn este foarte importanta pentru ca aceasta este o modalitate prin care organismul se intareste.

  • Evitarea spatiilor inchise si aglomerate.
  • Expunerea la aer, zilnic, pana la temperaturi de -10 grade Celsius (cu exceptia vremii instabile, cu ploaie, ceata sau vant puternic).
  • Retragerea din colectivitate cand copilul se imbolnaveste pentru a evita atat aparitia unor eventuale complicatii, cat si raspandirea bolii.
  • Administrarea de preparate imunostimulatoare care au in compozitie extracte naturale, care au eficacitate terapeutica sustinuta prin studii clinice de specialitate, fara reactii adverse nedorite, cu administrare usoara, atat pentru copii, cat si pentru adulti.

Pe langa binecunoscutele imunostimulatoare traditionale propolis, echinacea si vitamina C, cercetarile recente au demonstrat ca zincul si vitamina D3 sunt doua substante care protejeaza eficient sistemul imunitar, il mentin in stare de alerta si pregatit pentru aparare, cu efecte intense mai ales la portile de intrare ale microorganismelor in zona ORL (nas si cavitate bucala).

Zincul reduce incidenta episoadelor de raceala si necesitatea utilizarii de produse antibiotice, iar vitamina D3 intensifica functiile sistemului imunitar. Pacientii care au deficit de vitamina D3 sunt mai predispusi la a dezvolta infectii ale cailor respiratorii superioare, comparativ cu pacientii care au o valoare normala de vitamina D3 in sange (30-70 ng/ml sange).






Comentarii

comentarii pana acum